Ostoslakko?

Viikonlopun kävelyllä kaivarissa tuli puhe kuluttamisesta ja ns. turhien asioiden hankkimisesta. Ajatus jäi sitten takaraivooni kutisemaan kunnolla ja ajattelin tarttua härkää sarvista ja ruveta ostoslakkoon. Saan tämän lakon aikana ostaa alusvaatteita,hygieniatuotteita,sekä esim. hajonneiden kenkien tilalle uudet,ellei niitä pysty jotenkin korjaamaan,silloinolen lakossa! :)

Mulla on huono tapa harrastaa heräteostoksia,joista jotkut ovat kaduttaneet ja toiset eivät. Vaatekaappini pursuaa vaatteita,joita kaikkia en ole kerennyt käyttämään ties milloin viimeksi. Toivottavasti luovuus pääsee valloilleen asujen kanssa,tosin niin paljon vaatteita on jo,että ei pitäisi tulla ongelmaa. Tosin aina joskushan meille naisille tulee jonkin sortin vaatekriisi silloi,kun pitäisi lähteä jonnekkin,jolloin pitää pukeutua hieman paremmin! :D



Olen myös huomannut,että käytän ehkä n. 20% vaatekaappini sisällöstä ja välillä pienestä inspiraation puutteesta välillä pyörittelen niitä samoja vaatteita koko ajan. Ehkä tämä antaa mulle pienia luovuuspuuskia. Nyt kun tämä on kerrottu julkisuuteen,on tämä kokeilu helpompi. Ehkä tämä on osaltaan myös pieni sosiaalinen koe. En kieltäydy lähtemästä mukaan,jos joku pyytää kaupungille pyörimään kaupoissa,tästä lähin toimin vaikkapa vain makutuomarina. 
Saa nähdä,kuinka kauan tätä jatkuu, Huomaanko kahden kuukauden päästä,että shoppailu vie voiton,vai olenko kesän jälkeen vielä samoilla linjoilla lakon suhteen kuin nyt ja pystyn vielä jatkamaan sitä!

Jännityksellä jään odottelemaan,mitä tästä vielä tulee. Pystynkö muuttamaan kulutustottumuksiani,vai sorrunko vanhaan?

Kommentit

  1. Mä oon jotenkin jäänyt kiinni netti shoppailuun ja ihan himona ostanut vaatteita. Mun pitäis alkaa kanss samanlaiseen lakkoon :) vaatteita on ihan sikana kaapit täynnä... Mäpä seuraan kuinka sulle käy lakon kanssa ;)
    terkuin Anne K.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo,toi nettishoppailu on mullekkin se heikoin kohta! :D Ja lupaan päivittää tyyliin 1x/kk,et miten etenee omalta osalta :D

      Poista
  2. Hyvä, hyvä! Kyllä sitä pärjää pienemmälläkin vaatemäärällä, kun panostaa laatuun enemmän kuin vaatteiden määrään. Huomaat nyt varmasti kaapistasi sellaiset vaatteet, jotka ovat niitä "turhia" heräteostoksia. Laita sellaiset heti kiertoon. Ja rahaakin säästyy...:)
    t. äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo,varmasti pärjää! :) Vois ehkä lähtee kirppikselle,et saa rahaa lisää :D

      Poista
  3. Onnea ja menestystä!
    Sä voit sit joskus ku satutaa samaa kaupunkii auttaa mua ko mun ongelma on sikamainen piheys, käytän edelleen raskausaikana venyneitä ja kulhataneita vaatteita ku ne "kerta on ehyet ni tartte uusia viel" ja jalassa on talvikengät ku "eikai sitä kuukauden tai kahden takia välikausikenkiä tartte ostaa" :D Eli voit sit shoppailla mulle mun rahoilla, jooko? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voisin ottaa ainakin pienen osan tosta sun piheydestä :D Saanko? :D Mut ehkä mäkin opin vielä. Ja aina mä voin toiselle shoppailla,onnistuu kyllä ;)

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentit on kivoja! :)