Perintöä

Meillä äidin puoleisella suvulla on juuria Karjalassa,kuten varmasti aika monella suomalaisella on. 
Itseltäni löytyy sukua luovutetun Karjalan puolelta,jos nyt noin voin asian ilmaista. Ainakin Uusikirkko ja Kuolemajärvi esiintyvät kirjoissa.

Minulla on jonkinlaisia muistikuvia mummini äidistä,Kertusta. Olin 8 vuotias,kun Kerttu kuoli kunnioitettavassa 91 vuoden iässä. Meille lapsille Kerttu kulki nimellä Pikkumummi. Serkkuni "kastoi" Kertun tällä nimellä,sillä hänen mielestään hän oli niin pieni. Ja niin tämä nimi jäi elämään meille muillekkin lapsille. 

Torstaina treffattuani äitini,hän toimitti minulle muutamat korut,jotka ovat pikkumummin peruja. 
Tuo kaulakoru on pikkumummin itsensä ostama hänen ulkomaanmatkaltaan ja korvakorut hän on saanut lahjaksi,käsittääkseni työpaikaltaa. 

Näitä koruja kyllä tullaan käyttämään ja jos joskus jälkikasvua tulee,varsinkin tyttöjä,niin kulkevat nämä korut heille eteenpäin :)



Kommentit

  1. Onpa kauniit korut ja vaikka niillä on rahallistakin arvoa, niin tunnearvoa ei voi korvata millään.. Mua harmittaa julmetusti, kun mulla oli oman mummoni sormus ja meillä kävi reilut 10 vuotta sitten asuntovarkaat, niin sinne lähti mummon sormus vorojen kynsiin... vakuutusyhtiö ei korvannut tietenkään kuin vain sen arvioidun arvo.. eli todella vähän :( Pidä ja hoivaa koruja hyvin :)

    Anne K.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ohhoh,kävipä huono tsägä! :o Ja kyllä aijon pitää huolen noista :)

      Poista
  2. Noista koruista tulee pikku-mummi mieleen. En tiennytkään, että noi oli Ketsulla. Kiva, kun sait ne, pidä hyvää huolta niistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne oli ollu Outilla ja pyysi sitten äitiä toimittamaan ne mulle :) Ja tarkotus olis pitää niistä huolta :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentit on kivoja! :)